در حال بارگذاری ...
طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم شد

آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در مرکز بین المللی رشد قشم با حضور علی‌ اصغر کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان، مشاوران و مدیران این سازمان برگزار شد.

به گزارش تئاتر قشم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، در این جلسه،  به پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و طی حکمی از سوی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علیرضا کمساری به سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم منصوب شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اظهار امیدواری کرده است که با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته وتعامل با مسئولان و مدیران منطقه آزاد قشم و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ، هنر و مردم فرهنگ دوست و هنر پرور در جزیره قشم در مسیر رشد فضایل اخلاقی، شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موفق و موید باشند.

در این آئین همچنین از زحمات حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی اجاق که پیش از این عهده دار این سمت بود تقدیر به‌عمل آمد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم، حوزه فرهنگ و ارشاد را حوزه ای آسیب پذیر برشمرد و افزود: کار فرهنگی با برنامه ریزی بلند مدت نتیجه بخش خواهد بود.

حمیدرضا مومنی گفت: بسیاری از منویات نظام را می توان با کار جهادی و تلاش در حوزه فرهنگی محقق نمود.

وی با اشاره به قدمت تاریخی فرهنگ های گوناگون در جزیره قشم، افزود: باید میزان تاثیرپذیری از دیگر فرهنگ های وارده را در این‌منطقه به حداقل رساند.

 

وی گفت: موقعیت گردشگری قشم و حضور مسافران در این منطقه بهترین فرصت برای مسئولین فرهنگی است تا از این فرصت ها برای ارائه خدمات تاثیرگذار  فرهنگی بر دیگر جوامع استفاده کنند.

مومنی اظهار کرد: مدیر موفق فرهنگی باید از فرصت ها برای تبیین فرهنگ مثبت مردم جزیره قشم  و انتقال آن به گردشگران استفاده کند

وی افزود: در همه جای قشم می توان فرهنگ دیرینه را مشاهده کرد به طوری که بادگیرهای قدیمی بندر  تاریخی لافت، موسیقی زار جزیره نشینان با عمر طولانی و صنایع دستی بانوان هنرمند قشمی و حتی حوزه های عمرانی این‌ منطقه نیز با فرهنگ تاریخی آن آمیخته شده اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: وقتی فرهنگ رشد پیدا کند همه حوزه ها نیز در مسیر موفقیت حرکت خواهند کرد.

او گفت: برای توسعه بخش فرهنگی در جزیره قشم ٩ روستای جزیره را به کتابخانه تجهیز کردیم در حالی که قبل از آن ١ روستای جزیره فقط از مزایای کتابخانه بهره مند بود.




نظرات کاربران