در حال بارگذاری ...
علیرضا احدی از تجربه اولش در کارگردانی می‌گوید

قشم نیاز به زیر ساختها و پیگیری مصمم تر مسئولان دارد

به بهانه اجرای عموم نمایش کمدی دالتون ها به نویسندگی : حسین سالاری منش و کارگردانی علیرضا احدی توسط گروه تئاتر دینگو با کارگردان اثر مصاحبه ای در این خصوص تهیه نموده اید که در زیر نظر شما را به این مصاحبه جلب می نماییم.

به بهانه اجرای عموم نمایش کمدی دالتون ها به نویسندگی : حسین سالاری منش و کارگردانی علیرضا احدی توسط گروه تئاتر دینگو با کارگردان اثر مصاحبه ای در این خصوص تهیه نموده اید که در زیر نظر شما را به این مصاحبه جلب می نماییم.

آقای احدی خودتان را بیشتر معرفی کنید و از سوابق کاری تان برای ما توضیح بدهید؟

با سلام ، علیرضا احدی هستم بازیگر تئاتر،و 10 ساله تئاتر تجربه بازیگری رو دارم   جوایز مختلفی رو از جشنواره های متعدد تئاتر دریافت کردم که از جمله رتبه اول بازیگری جشنواره مهر، رتبه سوم بازیگری جشنواره مهر ، بازیگر ویژه جشنواره،از بازیگران برتر سال ۹۵ تئاتر قشم ،تقدیر بازیگری جشنواره انصار ، بازیگر گروه راش منتخب جشنواره استانی برای اجرا در جشنواره بین‌المللی فجر تهران ، بازیگر گروه منتخب اجرا در جزیره ابوموسی، بازیگر کار بونموسی در اجرای افتخاری در تهران رو توانسته ام در کارنامه کاری خودم به ثبت برسانم.

 

لطفا خلاصه ای از نمایش کمدی دالتون ها را بازگو نمایید؟

آدامس کلینتون زندانی فراری متوجه میشود دالتون ها باز هم از زندان فرار کرده اند، اون تصمیم میگیره تا برادران دالتون رو با نیرنگ به کلانتری تحویل بده تا هم انتقامش رو از مادردالتون ها ( ننه قمر) که سرش رو کلاه گذاشته بگیره هم پول خوبی به جیب بزنه، آدامس در ادمه ماجرا نقشه ای طراحی می کنه تا دالتون ها رو گیر بندازه که تو این کار مجبور میشه بجای چند شخصیت از جمله کلانتر بازی کنه و گولشون بزنه و درنهایت موفق می شه برادارن دالتون رو تحویل عدالت بده .

 

لطفا در مورد انتخاب نمایشنامه کمی برای ما توضیح بدهید؟

ما بدلیل اینکه گروه تازه تأسیسی داشتیم و تصمیم در ابتدا بر اجرا عموم با نمایش های کمدی بود ، پس در این زمینه مشغول به مطالعه نمایشنامه های متعددی کردیم، بعد از انتخاب متن دنبال ارائه کاری متفاوت بودیم تا هم تماشاگران لذت ببرن و هم بعنوان گروهی با توانایی سطح اجرایی بالا در بین سایر گروهای تئاتری جزیره قشم مطرح بشیم. بعد از مطالعه چند متن، متن کمدی دالتون ها مورد تأیید همه اعضا گروه قرار گرفت و با مجوز به اصلاح از سمت نویسنده‌ اثر، کار رو با اصلاحاتی به اجرا بردیم.

 

 شیوه کارگردانی شما در این اثر چیست؟

همیشه دوست داشتم نمایشی رو به روی صحنه ببرم که همواره سرشار از حرکات فیزیکی پر جنب و جوش از سوی بازیگر باشه که در اولین تجربه کارگردانی ام این امر به نحوه احسنت با صحنه های فانتزی همراه با موسیقی و نور پردازی اتفاق افتاد، و همچنن در رسیدن بازیگر به نقش و موقعیت کمدی سعی کردم تا دست بازیگرانم را باز بزارم که به راحت در این فضا قرار بگیرند.  

 

آیا استقبال تماشگران خوب بود؟

گروه ما چون در ابتدای راه بود مشکلات زیاد برای اجرا پیش رو داشت که با همت بچه ها این مشکلات حل و تونستیم اون رو مدیریت کنیم ، با همت بچه‌ها اجرا عمومی با فروش بلیط داشتیم، که این اتفاق در نوع خودش بی نظیر بود چون فروش بلیط برای تئاتر هنور در جزیره قشم به صورت جدی جا نیفتاده سایر گروه ی دیگه این کار می کردند اما باید همه ی گروها این روند در پیش بگیرند، پس با تصمیم گروهی استارت این اتفاق رو زدیم و بر خلاف انتظار تمام اجراهای پنج شب ما سالن تقریباً پر از تماشاچی بود که نه تنها تئاتری نبودنند بلکه برای دیدن تئاتر بلیط تهیه کرده بودند. و این اتفاق برای ما تجربه شیرین و به یاد ماندنی بود.

 

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

تشکر میکنم از همه بچه‌های گروهم که با جان و دل تلاش کردند و با تکیه به لطف خدا و همت بالا شون کار خوبی رو به معرض نمایش گذاشتند. همچنین از همه اونایی که ما رو به هر نحو یاری کردند سپاسگزارم. همه ی اعضا گروه ما دنبال پیشرفت تئاتر جزیره قشم اند امیدواریم در این رخداد مهم نقش مون به خوبی اجرا کنیم و همچنین از  انجمن نمایش درخواست داریم تا در آینده با رایزنی و هماهنگی مرکز کلاس های آموزشی در زمینه های بازیگر ، کارگردانی و نویسندگی برای ارتقا سطح دانش همه ی هنرمندان عرصه تئاتر برگزار کنند و در پایان این نکته رو بگم که دغدغه همه ی دوستان تئاتر ی ما در جزیره قشم نداشتن سالن برای تمرین و نداشتن یک سالن پلاتو استاندارد است که اونم امیدوارم  مسئولین و دوستان انجمن نمایش با پیگیری ها شون بتونن حل کنند .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران