در حال بارگذاری ...
گفت‌‎وگوی تئاترقشم با ابوطالب احدی کارگردان فعال تئاتر جزیره قشم؛

ورود غیرقانونی کشتی‌های چینی به خلیج فارس موضوع نمایش «سیاه به رنگ دریا»

ابوطالب احدی نویسنده و کارگردان فعال تئاتر در جزیره قسم معتقد است؛ این جزیره پتانسیل خوبی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد ، اگر گروهای نمایشی به اجرای عمومی به صورت مکرر و در طول ایام سال روی آورند، همین امر می تواند یکی از ارکان جذب گردشگر بیشتر برای جزیره باشد.

نمایش «سیاه به رنگ دریا» به نویسندگی و کارگردانی ابوطالب احدی کاری از گروه تئاتر نگین خلیج فارس  در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم روی صحنه رفت. به بهانه این اجرا با  ابوطالب احدی هنرمندان تئاتر جزیره قشم که سال 1373 است و فعالیت نمایشی خود را زیرنظر غلام رنجبر و محمد حکمیان در جزیره قشم آغاز کرده گفت وگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:
- در مورد نمایش جدیدتان برای مخاطبان ما توضیح بدهید؟

این اثر بر اساس رویداد ورود غیر قانونی کشتیهای بزرگ چینی به آب های خلیج فارس نوشته شده، که همین اتفاق باعث شده تا برخی از ساکنان جزیره قشم از کار و محل زندگی شان کوچ نمایند و به کارهای دیگری غیر از صیادی که شغل و سنت دیرینه آنها ست بپردازند، و از طرفی فراموشی سنت ها و رسوم گذشته نیز کم کم به دست فراموشی سپرده شود.

- آیا اجرای عمومی  در رونق بخشی و تداوم تولیدات تئاتر در جزیره قشم موفق بوده است؟

بله ، اجرای عمومی به طور مکرر باعث جذب شده برخی جوانان علاقه مند به این رشته هنری شوند.  

-  به نظر شما رویکرد انجمن نمایش با هدف توسعه تئاتر با محوریت اجرای عمومی آثار نمایشی چقدر در جذب مخاطب اهمیت دارد؟

 ببیند این جزیره پتانسیل خوبی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و اگر گروهای نمایشی به اجرای عمومی به صورت مکرر و در طول ایام سال روی بیاورند، این امر میتواند یکی از ارکان جذب گردشگر  برای گردشگران باشد. البته میبایستی گروه ها با توجه به مخاطب و شناخت از ایشان و با موضوع های مناسب در این امر سهیم باشند و به طبع گروهها نیز می بایستی در ارتقا سطح دانش و مهارت خود تلاش بیشتر کنند.

- با سپاس از شما

گفتنی است، در نمایش «سیاه به رنگ دریا»؛ فریبا عجم، محدثه زارعی، هانیه صادقی بهمنی، ابوالحسن صادقی بهمنی، محمد مهدی ذاکری و ابوطالب احدی به عنوان بازیگر و مجید جعفری، مسلم عباسی صیادی، هادی ذاکری، علیرضا احدی، حسین بازماندگان، حسین صیادی و مهدی ذاکری به عنوان عوامل پشت صحنه با ابوطالب احدی  همکاری کردند.




مطالب مرتبط

اجرای چهار نمایش در هفتمین جشنواره انصار قشم

اجرای چهار نمایش در هفتمین جشنواره انصار قشم

هفتمین جشنواره انصار قشم، از یکشنبه 16 مهر تا چهارشنبه 19 مهر، هر شب ساعت 20 در محل سالن آئینه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، شاهد اجرای نمایش‌های راه یافته به این رویداد هنری است.

|

اولین جشنواره ملی آب و آوا در قشم برگزار شد

اولین جشنواره ملی آب و آوا در قشم برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قشم، جشنواره ملی آب و آوا روزهای ۵ و ۶ اسفند و هم‌زمان با نیمه شعبان با اجرای آیین‌های مختلف محلی از سراسر کشور در روستای سلخ جزیره قشم برگزار شد. 9 گروه نمایش از سراسر ...

|

((با سلام، این یادواره در چه تاریخی برگزار شده است؟)) با حضور 350 هنرمند قشمی

هشتمین یادواره ای به رنگ هنر در قشم اجرا شد
((با سلام، این یادواره در چه تاریخی برگزار شده است؟)) با حضور 350 هنرمند قشمی

هشتمین یادواره ای به رنگ هنر در قشم اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قشم،  این یادواره شامل 8 صحنه تئاتر، پنج کلیپ و یک سرود بود که توسط 35۰ هنرمند، بازیگر و عوامل پشت صحنه به اجرا درآمد. ابوذر رحیمی، کمیل جعفری ، ...

|

نظرات کاربران