در حال بارگذاری ...
راضیه بهادری کارگردان و بازیگر نمایش «بازگشت»:

برای پیشرفت به امکانات آموزشی و فضای تمرین نیاز داریم

نمایش بازگشت به نوشته جعفر قاسمی و کارگردانی راضیه بهادری مهر ماه ۹۸ روی صحنه رفت .به بهانه نخستین تجربه کارگردانی این هنرمند در باره مضمون ، فرم و ساختار نمایش بازگشت با او به گفت‌وگو نشسته ایم.

لطفا خلاصه سوابق هنری خود را بفرمایید و درباره نمایش بازگشت به قلم جعفر قاسمی و کارگردانی با بازیگری خودتان توضیح دهید؟

 تئاتر مدارس شروع به‌کار کردم. جوایز مختلفی رو از جشنواره های متعدد دریافت کردم ک شامل "سه رتبه اول بازیگری زن همراه با دیپلم افتخار "رتبه دوم بازیگری زن "بازیگری منتخب راهیابی جشنواره بین المللی فجر تهران رو توانسته ام در کارنامه ی هنری خود به ثبت برسانم.این تئاتر، مکالمه اعضایی مانند قلب، پا، چشم، دست و زبانی را شاهدیم که در اختیار داعشی ها بوده و ناخواسته به فرمان مغزی شیطانی، درگیر جنایت می شدند و حالا تصمیم گرفته اند با وجود قلبی معصوم از انتخاب خود، نافرمانی کنند و به سوی آزادی بروند. 

تجربه  اجرای عمومی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اجرای عموم برای گروه های نمایشی  قبل از  آغاز جشنواره بسیار مهم و بجا بود چون این اجرا ها  برای گروه های که کار اولی هستند  بخصوص گروه نمایشی ما که همه گی اولین تجربه بازیگری رو داشتن خیلی مفید بود این فرصت بسیار خوبی  برای محک زدن گروه قبل از آغاز رقابت در جشنواره روی صحنه است در ضمن از سوی گروه ها با محک زدن خودشان در اجرای عمومی عیب و ایراد هایشان را قبل از جشنواره پیدا کرده و با ارائه نمایشی با کیفیت راحت تر می توانند وارد صحنه رقابت شوند.

خلاصه ای از نمایش بفرمایید؟

تئاتری با موضوع فرهنگی – اعتقادی و روایتی از قلبی اسیر میان بی ایمانی و ظلم که نمی خواست از منطق مغز شیطانی فرمان ببرد، و با حرف های دلسوزانه ی خود اعضایی را که به تسخیر مغز شیطانی درآمده بود را از بند رها کرد و در آخر در وجود معلمی تپید که  روزی  قاتل دانش آموزانش بود.

بازیگرانتان را چطور انتخاب کردید؟

برای انتخاب بازیگر ما یک پروسه یک ماهه سپری کردیم که از طریق فضای مجازی فراخوان جذب بازیگر را زدیم و پس از ان تقریبا 14 نفری که اعلام حضور کردن با توجه به توانایی و نقش های متن  پس از چند جلسه تست بازیگری 5 نفر را انتخاب کردیم و تمرینات اولیه را شروع کردیم

از دغدغه های تان در تولید یک اثر به عنوان کارگردان و بازیگر بگویید؟

همانطور که گفتم اولین تجربه کارگردانی را دارم و در کنار کارگردانی ،بازیگری هم میکنم وضعیت سختی پیش روی بنده و گروه ام بود ولی علاقه ای که به این کار داشتم سختی های  راه را برای هموار کرد.به هرحال برای تولید یک اثر خوب به یک تیم خوب نیاز  است. اعم از یک تیم کارگردانی و حتی بازیگر و عواملی که با آنها همکاری میکنیم .  متاسفانه در قشم کلاس های آموزشی برای کارگردان ها وجود ندارد و امکاناتی به آن صورت نیست که علاقمندان بتوانند سطح خودشان را بالا ببرند و هر کس باید شخصا خودش برای پیشرفت خود تلاش کند. یک کار خوب  در کنار کارگردان باتجربه و خوب و بازیگر کار بلد نیاز به یک سری امکانات از قبیل مکان تمرین ،سالن اجرا و ... است تا کارهای با کیفیت بهتر ارائه شوند  امیدوارم که درآینده شاهد پیشرفت تئاتر قشم باشیم.




نظرات کاربران