در حال بارگذاری ...
ابوذر رحیمی خبر داد:

گروه تئاتر سمبوک در تدارک خلق اثری جدید

ابوذر رحیمی شهواری کارگردان گروه هنری سمبوک قشم از تمرینات این گروه برای به روی صحنه بردن اثری جدید خبر داد .

به گزارش تئاتر قشم،  ابوذر رحیمی شهواریبا اشاره به اثرهای اجرا شده این گروه در سالیان گذشته افزود ، اثر های خلق شده توسط گروه هنری سمبوک در راستای زمانی خود درد های جامعه را به تصویر کشیده است . وی گفت : شیوه و روش این گروه در سالیان آینده نیز همین خواهد بود .

این کارگردان گریزی به مجموعه آثار این گروه زد و گفت : نمایش اجرا شده با اسم نوای اسارت که اجرای خود را از روز دو‌شنبه 31 تیرماه98 به مدت 5 شب در سالن تالار آئینه ارشاد قشم ، با مدت‌زمان 7۰ دقیقه‌ و با بازی ابوذر رحیمی ، میثاق ماهیگیر، آمنه تنگسیری، ریحانه صادقی، زهرا دلارا، فاطمه حیدری،فاطمه زهرا رحیمی و زینب رحیمی  به روی صحنه رفت که با استقبال خوب تماشاگران همراه شد .

رحیمی گفت : «نوای اسارت» روایت داستان دختران فقیری است که توسط ساهر خریداری میشوند و پس طلسم شدن دیگر نمیتوانند از محدوده کاروان خارج شوند . دختران  در این کاروان آموزش رقص میبینند و ساهر بیشترین بهره برداری را از آنها میکند تا این که پس از ورود عطیه به این کاروان روال این کاروان به هم میخورد و به مبارزه با ساهر می پردازد. وی افزود : از نکات برجسته این اثر طراحی لباس زیبا و آهنگ گذاری فوق العاده بود که به عهده مریم خوسه و جعفر دلارا بود .

وی همچنین اثر هنری بردگی را یکی از کارهای فاخر این گروه معرفی کرد و گفت : بردگی روایت استعمار جزایر ایران توسط پرتغالی ها و تاراج سرمایه ایرانی است . زمزمه قیام برخی قبایل برای راندن اجنبی ها به گوش میرسد و مستراسمیت سعی بر ارسال محموله ها از جزیره تحت سلطه خود را دارد . دختری که چندی پیش از یک خانواده به دزدیده شده بود به مقابله با اسمیت بر میخیزد و همه را بر علیه او میشوراند .

رحیمی افزود : میثاق ماهیگیر ، ابوذر رحیمی ، زهرا دلارا ، فاطمه حیدری، آمنه تنگسیری ، ریحانه صادقی ، فاطمه زهرا رحیمی و زینب رحیمی در این نمایش به ایفای نقش پرداختند . این اثر از مورخه هفتم آذر ماه 98 به مدت دو شب در سالن پلاتو فروردین اداره ارشاد اسلامی به نمایش در آمد که جعفر دلارا آهنگ سازی و مریم خوسه نیز طراحی لباس را بر عهده داشتند .

رحیمی شهواری اثر غیرت دینی را یکی از ارزنده ترین کارهای این گروه عنوان کرد گفت : غیرت دینی روایت زنان ایزدی عراق است که داعش در سدد فروش آنهاست . این اثر خلق شده پاسداشت سردارسلیمانی و رشادت های آن شهید مقاومت تهیه و تولید گشت که به مدت یک شب به روی صحنه رفت .

 کارگردان گروه سمبوک نمایش غریبانه را جز آثار شاخص این گروه برشمرد و گفت : امنیت امروز کشور مرقوم رشادت های شهدا است ،  امروز ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم و باید آثاری را در رسای رشادت های این عزیزان تولید کنیم . وی افزود  : نمایش غریبانه از خود گذشتگی پدر و پسری را به تصویر می کشد ، پدر در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده و پسر برای دفاع از حرم عازم سوریه شده است دختر خانواده دانشجو است و با مشکلات مالی دست و چنجه نرم میکند .

این نمایش در یادواره شهدای شهرستان به اجرای عموم در آمد .




نظرات کاربران