در حال بارگذاری ...
در گفت‌وگو بامدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی منطقه آزادقشم برنامه های انجمن نمایش جزیره قشم درسال 1396 مطرح شد

حمایت از اجراهای عمومی هدف اصلی درسال96 است

سیدمهدی موسوی اجاق مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی منطقه آزادقشم گفت: باید اجرای عمومی اولویت اول هنرمندان تئاتر این منطقه باشد.

سیدمهدی موسوی اجاق مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی منطقه آزاد قشم گفت: اجرای عمومی اولویت اول هنرمندان تئاتر این منطقه باید باشد.

  او در دیدار با هئیت مدیره انجمن هنرهای نمایش ایران شعبه منطقه آزاد قشم ، اجرای عمومی نمایشی های با مضامین آیینی و سنتی، فرهنگ اسلامی و ... در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی را ضروری دانست و افزود: اولویت اول این اداره کل و انجمن هنرهای نمایشی حمایت از هنرمندان بومی وبخصوص هنرمندان جوان این منطقه  جهت اجرای عمومی اثار فاخر باشد زیرا استمرار و تدوام اجراهای عمومی در راستای بالا بردن کیفت آثارهنری  و اشنایی ساکن جزیره با تئاترنقش بسزایی ایفا می‌کند.
موسوی ادامه داد: اقدام های صورت گرفته در انجمن هنرهای نمایشی بسیار خوب است اما برای تقویت هرچه بیشتر این شاخه از هنر نیاز به برنامه ریزی دقیق و اجرای آن است.
انجمن هنرهای نمایشی ایران در سال  1392طی حکمی حسین پاروکش را به عنوان رئیس انجمن هنرهای نمایشی ایران  شعبه منطقه آزاد معرفی کرد که در طول این مدت با برگزاری سه دوره جشنواره تئاتر جزیره قشم همزمان با جشنواره تئاتر استانی سراسرکشور و برگزاری دوره های آموزشی وبرنامه تقدیر وجشن تئاتر از هنرمندان این حوزه ار جمله فعالیت های این انجمن است.
حجت اسلامی والمسلمین موسوی اجاق با بیان این مطالب که  تجهیز وآماده سازی مکانی مستقل جهت تمرین گروه های نمایش به معاونت هنری این اداه کل ابلاغ گردیده است او تاکید کرد: تامین نیازهای هنرمندان از وظایف اصلی این اداره کل است وبرای تامین بستری مناسب برای پرورش ورشد این قشرتمام تلاش خود را انجام داده‌ام تا بتوانیم فضاهای مناسبی برای هنرمندان فراهم کنیم.
او تصریح کرد دشمن درتمامی جبهه ها بلاخص درجبهه فرهنگی کمر به تهاجم و ترویج فرهنگ غربی بسته تا جوانان این سرزمین را از فرهنگ ایرانی اسلامی به فرهنگهای غلط غربی سوق دهد که به عقیده بنده هنرمندان الاخصوص هنرمندان تئاتر می تواند برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی نقش بسزایی ایفا نمایند.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی منطقه آزاد قشم درادامه گفت: امیدواریم بتوانیم آثار تولیدشده توسط هنرمندان بومی را درسایراستان‌های کشور اجرا کنیم تا زمینه ای جهت معرفی فرهنگ وایین این جزیره فراهم شود.
موسوی اجاق گفت: انتظار می رود انجمن هنرهای نمایشی در سال‌جاری درثبت گروهای نمایشی که از این اتفاق خرسند و فرصت مناسبی که اداره کل هنرهای نمایشی معاونت هنری وزرات فرهنگ وارشاد در اختیار گروهای نمایشی سراسرکشورقرارداده کمال استفاده را نموده و هرچه سریعتر اقدامات لازم را دراین زمینه انجام دهند.




نظرات کاربران