در حال بارگذاری ...
تلاش هنرمندان قشمی برای ورود به جشنواره بین المللی تئاتر فجر

چهارمین جشنواره تئاتر منطقه آزاد قشم برگزر می شود

شش گروه هنری حوزه نمایش جزیره قشم هرمز همزمان با چهارمین جشنواره تئاتر استانی از ۲۱ شهریور ماه به مدت دو روز با هدف کسب رای داوران مطرح کشورمان برای ورود به جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم با هم رقابت می کنند.

تلاش هنرمندان قشمی  برای ورود به جشنواره بین المللی تئاتر فجر

شش گروه هنری حوزه نمایش جزیره قشم  هرمز همزمان با چهارمین جشنواره تئاتر استانی از 21 شهریور ماه به مدت دو روز با هدف کسب رای داوران مطرح کشورمان برای ورود به جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم با هم رقابت میکنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حضور حمید رضا اردلان، مهدی میامی و حسن رونده از داوران بنام کشورمان به اتفاق اصغر همت چهره شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون و استاد دانشگاه به عنوان مهمان ویژه چهارمین جشنواره تئاتر در منطقه آزاد قشم، نشان از جایگاه ارزشمند این هنر در بزرگترین جزیره خلیج فارس دارد.

انجمن نمایش قشم با 400 عضو یکی از فعال ترین انجمن های نمایش کشور محسوب می شود و هنرمندان شش گروه تئاتر قشم که از میان 12 گروه انتخاب شده اند از امروز با ارائه بهترین هنر نمایشی خود تلاش می کنند نظر داوران برای راهیابی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر را کسب کنند.

«کمات» به کارگردانی فتاح تیمار و نویسندگی سید محمد باری زاده، «راش» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرسول رنجبر و «قُرُق دریا» به کارگردانی مهدی زارعی از جزیره هرمز و نویسندگی خداداد عزیزی امروز توسط هنرمندان تئاتر قشم در سه سانس از ساعت 16 تا 22 در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه می روند.

چیچکهای موم گَپو، جَهله های شکسته و لوار نیز سه نمایش دیگری است که توسط داوران در روز دوم چهارمین جشنواره تئاتر استانی (22 شهریور) ارزیابی می شوند.

با توجه به توانمندی هنرمندان حوزه نمایش قشم، به نظر می رسد متولیان فرهنگی این جزیره باید بیش از پیش با فراهم کردن امکانات مورد نیاز این رسشته هنری و حمایت همه جانبه از هنرمندان تئاتر، جایگاه هنر تئاتر این منطقه را در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی ارتقا دهند.

تئاتر به عنوان مادر هنرهای نمایشی و یکی از نیازهای فرهنگی و اجتماعی هر جامعه می باشد که  بازیگران آن با ظرافت کامل تلاش می کنند مفاهیم ارزشی هنر خود را در قالب یک اثر به یاد ماندنی به مخاطب منتقل کنند و این همت و تلاش سختکوشانه هنرمندان، شایسته ارج نهادن است.

علیرغم اینکه تئاتر ریشه اصلی هنرهای دیگر رشته های نمایشی از جمله تلویزیون و سینما است اما متاسفانه میزان مخاطبان این رشته نمایشی در شان و منزلت بازیگران این هنر نیست و به نظر می رسد مسئولان فرهنگی باید با کار تبلیغاتی بیشتر و فراهم کردن امکانات بهتر برای اجرا، شرایط مناسب تری را برای این هنر نمایشی ایجاد کنند.

دلگرمی هر اثر نمایشی با میزان استقبال مخاطبان از آن هنر ارتباط مستقیم دارد و به همین دلیل انتظار می رود مردم هنر دوست جزیره قشم با حضور گسترده خود طی دو روز اجرای آثار هنرمندان تئاتر جزیره قشم و هرمز، از این تلاشگران به شکل جانانه حمایت کنند.

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از امروز 21 شهریور ماه سه نمایش «کمات» به کارگردانی فتاح تیمار و نویسندگی سید محمد باری زاده، «راش» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرسول رنجبر و «قُرُق دریا» به کارگردانی مهدی زارعی از جزیره هرمز و نویسندگی خداداد عزیزی روی صحنه می رود.

در روز دوم چهارمین جشنواره تئاتر استانی در قشم هم علاقمندان به هنر تئاتر می توانند «چیچک های موم گَپو» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرسول دریا پیما، «جَهله های شکسته» به کارگردانی و نویسندگی ابوطالب احدی و نمایش «لوار» به نویسندگی و کارگردانی امید الماسی نیا را تماشا کنند.

بنا به این گزارش، داوران چهارمین جشنواره تئاتر استانی در منطقه آزاد قشم در سومین روز این جشنواره به عنوان مراسم اختتامیه، با ارزیابی کامل هر شش نمایش اجرا شده، یکی از آثار هنرمندان این منطقه را به عنوان اثر برتر تئاتر قشم برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند کرد.

 




نظرات کاربران