در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره خبر داد

«اسماء» اثر برتر جشنواره تئاتر انصار قشم شد

دبیر جشنواره تئاتر انصار قشم گفت: اختتامیه دومین جشنواره تئاتر دینی و انقلابی انصار شامگاه جمعه برگزار شد و نمایش «اسماء» به کارگردانی عبدالرسول رنجبر تندیس و لوح سپاس اثر برگزیده را به خود اختصاص داد.

به گزارش تئاتر قشم، محمد حکمیان گفت: در بخش برترین بازیگر مرد، ابراهیم قویدل و محمدرضا زحمت‌کش بازیگران نمایش «اسماء» به ترتیب به مقام‌های اول و دوم دست یافتند و میثاق ماهیگیر بازیگر نمایش «آخرین رقص نفس ها» در رتبه سوم قرار گرفت.

وی ادامه داد: عسل ربابی بازیگر نمایش «اسماء» مقام نخست بازیگری زن را به خود اختصاص داد و زهرا گهره‌ای بازیگر نمایش «بال‌های خونی، آینه های شکسته و زهرا دلارا بازیگر نمایش «غیرت دستار» به مقام دوم مشترک بازیگری زن دست یافتند.

دبیر جشنواره تئاتر انصار قشم تصریح کرد: فریبا عجم و ریحانه صادقی بازیگران نمایش «آخرین رقص نفس‌ها» نیز به طور مشترک مقام سوم بازیگری زن را از آن خود کردند.

وی افزود: علی چرخی‌نفر و علیرضا سرودی از نمایش «بال‌های خونین، آینه‌های شکسته» رتبه بهترین موسیقی و کارگردانی را کسب نمودند.

حکمیان ادامه داد: جایزه بهترین نویسندگی به صورت مشترک به عبدالرسول رنجبر برای نمایش«اسماء»، و ابوذر رحیمی شهواری برای نمایش «غیرت دستار»، رسید.

وی اظهار داشت: در بخش طراحی لباس و صحنه حجت سلمان مرشدی و عبدالرسول رنجبر از نمایش ‌های «بال‌های خونین، آینه‌های شکسته» و «اسماء» حائز رتبه برتر شدند و الهام دلارا نیز به مقام اول طراحی بروشور برای نمایش «غیرت دستار» دست یافت.

دبیر جشنواره انصار هدف این جشنواره را «تربیت هنرمند دینی» و «تولید آثار فاخر دینی و انقلابی» اعلام کرد و افزود: 9 اثر از شهرستان قشم به دبیرخانه ارسال شد که در بازبینی، چهار گروه به مرحله نهایی راه یافتند.

نمایش های «اسما» به کارگردانی رسول رنجبر، «غیرت دستار» به کارگردانی ابوذر رحیمی شهواری، «آخرین رقص قفس ها» به کارگردانی ابوطالب احدی و «بال های خونین، آیینه های شکسته» به کارگردانی علیرضا سرودی در این جشنواره به روی صحنه رفتند.

دومین جشنواره تئاتر دینی انقلابی انصار روزهای 28 و 29 آذر ماه 97 در جزیره قشم برگزار شد.

 

تنظیم خبر: مریم خادمی

 




نظرات کاربران