در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی ایران

هنرمندان قشم با تلاش خود چراغ تئاتر را روشن نگه داشتند

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی منطقه آزاد قشم با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی از تلاش های قابل تحسین هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی این جزیره در ارتقا و شکوفایی تئاتر و توسعه فرهنگی جزیره زیبای قشم قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قشم، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی منطقه آزاد قشم با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی از تلاش های قابل تحسین هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی این جزیره در ارتقا و شکوفایی تئاتر و توسعه فرهنگی  جزیره زیبای قشم قدردانی کرد.

علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با صدور پیامی به مناسبت هفتم فروردین ماه؛ روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، تئاتر را به عنوان هنری متعالی و با ارزش برای انتقال مفاهیم انسانی یاد کرد و از تلاش های قابل تحسین هنرمندان تئاتر این جزیره ، در سالی که گذشته با توجه به تمام محدویت های که به علت کرونا وضع شده بود در قالب مجازی ، فضای باز و خیابانی تلاش نمود اند، قدردانی کرد.

 در متن این پیام آمده است:

"و خداوند یکتا در طبیعت جان تازه می دواند و با آمدن بهار این نوید را به انسان می دهد که هر فصلی مرگی دارد و هر مرگی رستاخیز دیگر ، و این قانون از دیرباز بین انسان و طبعیت جاری بود و هست ، پس انسان یاد گرفت هر ساله در پایان ایام سرد زمستان ،تلخی ها ، ناراحتی ها وبدی ها را با شادی سرسبز بهار به فراموشی بسپرد و بر طبل شادی بکوبد و مژده ایام خوش و خرمی را به گوش دیگران برساند ،هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی با هدف ارتقای فرهنگ و توسعه فرهنگی هر جامعه، با اشکال جدید اجرا در تلاشند تا این ایام ،الخصوص سالی که با وجود ویروس منحوس کرونا  که مسبب از دست دادن بسیاری از عزیزان  بود ،با تولید آثار فاخر نمایشی در امید دادن به مردم و کوشش در گذر از این بحران جهانی ، نقش بسزایی ایفا نمایند ، که در این میان هنرمندان تئاتر منطقه آزاد قشم  با تلاش های خود چراغ  صحنه نمایش را روشن نگه داشتنه‌ و از جایگاه والای هنر تئاتر پاسداری نموده اند.

در پایان از  تلاشگران این عرصه که افرادی عاشق و پرتلاش هستند به بهانه این روز ارزشمند تقدیر می نمایم و تلاش آنها را ارج می نهیم. امیدواریم که با همدلی و اتحاد در سال پیش رو گام های موثری در این راه بر داریم .

علیرضا کمساری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم




مطالب مرتبط

اولین جشنواره ملی آب و آوا در قشم برگزار شد

اولین جشنواره ملی آب و آوا در قشم برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قشم، جشنواره ملی آب و آوا روزهای ۵ و ۶ اسفند و هم‌زمان با نیمه شعبان با اجرای آیین‌های مختلف محلی از سراسر کشور در روستای سلخ جزیره قشم برگزار شد. 9 گروه نمایش از سراسر ...

|

نظرات کاربران