در حال بارگذاری ...

برگزیدگان سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج هرمزگان معرفی شدند

سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج هرمزگان (سودای عشق) با معرفی هنرمندان برتر بخش‌های نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی در جزیره قشم، به کار خود پایان‌داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قشم، آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی سودای عشق بسیج هرمزگان عصر پنجشنبه در سینما سی سنتر جزیره قشم برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره توسط هیات داوران این دوره انتخاب و معرفی شدند.

امید الماسی نیا، جعفر قاسمی و یاسین بهرام داوری سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی سودای عشق بسیج استان هرمزگان را بر عهده داشتند و محمدعلی قویدل فرد، علیرضا زارعی و رضا جوشعار از اعضای هیات داوران این جشنواره بودند.

در بخش طراحی پوستر و بروشور و طراحی صحنه و دکور آثار بخش صحنه ای این جشنواره هیچ کدام از اثرها حائز رتبه نشدند.

در بخش طراحی لباس آثار بخش صحنه ای، با نظر هیات داوران از کوروش سلمانی طراح لباس نمایش «ناسور» از شهرستان بندرعباس تقدیر به عمل آمد.

در بخش موسیقی آثار بخش صحنه ای، جایزه هیات داوران به آهنگساز نمایش «شبیه عباس» به کارگردانی ابوذر رحیمی از جزیره قشم به دلیل استفاده مناسب از اجزا موسیقی در این نمایش اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد، کوروش سلمانی برای نمایش «ناسور» از شهرستان بندرعباس تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را کسب کرد، علیرضا احدی برای بازی در نمایش «شبیه عباس» به کارگردانی ابوذر رحیمی شهواری از جزیره قشم تجلیل شد و به صورت مشترک از عادل گلستانی قشمی برای بازی در نمایش «برنده» به کارگردانی ابوالقاسم احدیان از شهرستان میناب و ابوالقاسم احدیان برای بازی در نمایش «به خنده گندم به رویای آرد» به کارگردانی کمیل جعفری از جزیره قشم تقدیر به عمل آمد.

در بخش بازیگری زن، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بازیگر نمایش «ناسور»، شیما اکبری از بندرعباس رسید، فاطمه حیدری برای بازی در نمایش «شبیه عباس» بازیگر دوم شد و به صورت مشترک شیوا قاسمی برای بازی در نمایش «برنده» از شهرستان میناب، سمیه زارعی برای بازی در نمایش «ناسور» از شهرستان بندرعباس، زهرا دل آرا برای بازی در نمایش «شبیه عباس» از جزیره قشم بازیگر سوم شدند و از سارا نظری یان برای بازی در نمایش «به خنده گندم به رویای آرد» از جزیره قشم تقدیر شد.

در بخش نمایشنامه نویسی، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به ابوالقاسم احدیان برای نمایش «برنده» از شهرستان میناب اهدا شد، ابوذر رحیمی شهواری نویسنده نمایش «شبیه عباس» از جزیره قشم و کوروش سلمانی نویسنده نمایش «ناسور» از شهرستان بندرعباس نیز از سوی هیات داوران تقدیر شدند.

در بخش کارگردانی تندیس جشنواره و جایزه نقدی به کوروش سلمانی برای نمایش «ناسور» از شهرستان بندرعباس و ابوالقاسم احدیان برای نمایش «برنده» از شهرستان میناب اهدا شد و تقدیر هیات داوران به کمیل جعفری برای نمایش «به خنده گندم به رویای آرد» از جزیره قشم رسید.

در بخش نمایش های صحنه ای برگزیده ۲ نمایش «ناسور» به کارگردانی کوروش سلمانی از شهرستان بندرعباس و «برنده» به کارگردانی ابوالقاسم احدیان از شهرستان میناب به دبیرخانه ملی تئاتر دفاع مقدس معرفی می شوند

آثار خیابانی

در بخش طراحی پوستر از یونس دهقانی و محمدعلی غلامی طراحان پوسترهای نمایش «کوچه به کوچه» به کارگردانی خالد رحیمی از شهرستان میناب و «برخورد» به کارگردانی حبیب الله ناصری از شهرستان رودان تقدیر بعمل آمد.

در بخش طراحی صحنه از تابنده عسگری ضیایی نژاد برای نمایش «برخورد» و سکینه سنگری برای نمایش «آخرین تماس» تقدیر بعمل آمد.

در بخش طراحی لباس این بخش نیز از زهرا شریفی طراح لباس نمایش «ماهک» به کارگردانی علی رضا ولی زاده مقدم از شهرستان رودان تقدیر به عمل آمد.

در بخش بازیگری مرد، رتبه سوم مرد از یوسف بهرامی برای بازی در نمایش «کوچه به کوچه» به کارگردانی خالد رحیمی از شهرستان میناب، میعاد پور رودباری بازیگر نماش «مین» به کارگردانی مسلم جعفری از شهرستان حاجی آباد، داوود رمضان زاده بازیگر نمایش «آخرین تماس» به کارگردانی محمد سلیمی از شهرستان میناب و سجاد شنبه پور بازیگر نمایش «برخورد» به کارگردانی حبیب الله ناصری از شهرستان رودان تقدیر به عمل آمد.

در ادامه این آیین تقدیر جایزه بازیگر دوم هیات داوران و جایزه نقدی به مسلم جعفری برای بازی در نمایش «مین» از شهرستان حاجی آباد و میران سلمانی برای بازی در نمایش «برخورد» از شهرستان میناب رسید.

در بخش بازیگر برگزیده اول بخش نمایش خیابانی این جشنواره، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بازیگر نمایش «برخورد» عرفان سهرابی رسید.

در بخش بازیگری زن؛ بخش نمایش خیابانی این جشنواره بازیگران سوم به صورت مشترک، از محدثه زارعی برای بازی در نمایش «همسایه» از قشم، عطیه عزیز زاده برای بازی در  نمایش «ماهک» از رودان و فروزان گلزاری برای بازی در نمایش «کوچه به کوچه» از میناب تقدیر به عمل آمد.

زینب ترکمانی برای بازی در نمایش «کوچه به کوچه» و مریم رنجبر برای بازی در نمایش «آخرین تماس» به عنوان بازیگران دوم به صورت مشترک معرفی و تجلیل شدند.

راضیه بو داد از میناب نیز به عنوان برگزیده اول بخش نمایش خیابانی برای بازی در نمایش «آخرین تماس» لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی دبیرخانه جشنواره را دریافت کرد.

در بخش نویسندگی؛ نیز هیات داوران با توجه به نقش آیینی از نویسنده نمایش «ماهک» و نویسنده نمایش «مین» برای پرداخت به ارزش های دفاع مقدس تقدیر به عمل آورد و لوح تقدیر و جایزه نقدی به نویسنده نمایش «برخورد» اهدا شد.

در بخش کارگردانی؛ بخش نمایش خیابانی تندیس جشنواره و جایزه نقدی از سوی هیات داوران به محمد سلیمی برای کارگردانی نمایش «آخرین تماس» از شهرستان میناب اهدا شد و لوح تقدیر و جایزه نقدی به ترتیب به مسلم جعفری کارگردان نمایش «مین» و حبیب الله ناصری کارگردان نمایش «برخورد» تقدیم شد.

 نمایش‌های برگزیده: ۲ نمایش «برخورد» به کارگردانی حبیب الله ناصری از شهرستان میناب و «مین» به کارگردانی مسلم جعفری از شهرستان حاجی آباد به دبیرخانه ملی تئاتر دفاع مقدس معرفی می شوند.

در این مراسم از دختر بسیجی دلاور «مجتبی امیری دوماری» از مدافعان مردمی امنیت شهرستان قشم که بر اثر حمله وحشیانه اشرار آشوبگر مسلح در شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود و شنبه شب نهم مهر ۱۴۰۱ پس از ۱۰ روز بستری در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به علت شدت جراحت وارده به فیض شهادت نائل شد، تقدیر به عمل آمد.

سردار سرتیپ پاسدار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم پاسدار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام، سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا فرمانده سپاه قشم،  رضا گلستانی دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج هرمزگان، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان،  حجت الاسلام محمدسعید آخوندی سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم و مهندس محمدی نماینده شهردارو اعضای شورای شهر قشم و همچنین سلامتی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

رقابت اصلی سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج هرمزگان از ۱۸ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۱ در جزیره زیبای قشم برگزار شد.




مطالب مرتبط

اولین جشنواره ملی آب و آوا در قشم برگزار شد

اولین جشنواره ملی آب و آوا در قشم برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قشم، جشنواره ملی آب و آوا روزهای ۵ و ۶ اسفند و هم‌زمان با نیمه شعبان با اجرای آیین‌های مختلف محلی از سراسر کشور در روستای سلخ جزیره قشم برگزار شد. 9 گروه نمایش از سراسر ...

|

نظرات کاربران