در حال بارگذاری ...
با حضور بیش از 300 هنرمند قشمی

واقعه غدیر خم بازسازی و اجرا شد

با استقبال انبوه جمعیت ، واقعه غدیر خم توسط هنرمندان قشمی بازسازی و اجرا شد .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قشم، رضا گلستانی قشمی مسئول تئاتر خیابانی منطقه آزاد قشم و کارگردان این سال کاروان غدیر با اشاره به استقبال گسترده تماشاگر جهت دیدن اثر نمایشی بازسازی واقعه غدیر گفت: «هر‌ساله با حضور بیش از پنج هزار نفری تماشاگران جهت دیدن بازسازی واقعه غدیر خم،کمک می‌کند تا آثار تولید شده از کیفیت بهتری نسبت به سال قبل برخوردار باشد «.

گلستانی افزود: «روایت این سال بازسازی واقعه غدیر خم از زبان آخرین صحابه رسول الله است که از نزدیک شاهد ماجرای غدیر و غزوه خیبر بوده است و برای کاروانیان تعریف می‌کند. وی افزود:در عمده تولیدات نمایشی آئینی و مذهبی از این دست روایات تلاش شده که از درام‌های نزدیک به واقعیت بهره گیری شود و هر‌ساله نویسندگان بازسازی واقعه غدیر با استناد به اسناد تاریخی موثق و محکم نمایش نامه‌ها را آماده می‌کنند «.

رضا گلستانی کارگردان نمایش واقعه غدیر خم در قشم گفت: «بیش از سیصد نفر از هنرمندان در تولید این اثر مشارکت داشتند که ایفاگران اصلی نقش‌ها توسط حسین بازماندگان،مرتضی فولادی،علی زارعی،ابوذر رحیمی شهسواری،کمیل جعفری،عادل گلستانی،امین حسن محمدی،حسن باقرزاده،محمد امین مانی،مهدی حلمی،ابوطالب احدی،رضا جعفری،حامد ماهیگیر،امید زینل زاده،طاها حکمیان،محمدمهدی زارع شبتار،علی احدی،امیر زینل زاده،علی رئیسی و بسیاری از هنروران اجرا شد. وی افزود:این اثر با نویسندگی ابوذر رحیمی شهسواری نوشته شده بود.»




مطالب مرتبط

اولین جشنواره ملی آب و آوا در قشم برگزار شد

اولین جشنواره ملی آب و آوا در قشم برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قشم، جشنواره ملی آب و آوا روزهای ۵ و ۶ اسفند و هم‌زمان با نیمه شعبان با اجرای آیین‌های مختلف محلی از سراسر کشور در روستای سلخ جزیره قشم برگزار شد. 9 گروه نمایش از سراسر ...

|

نظرات کاربران