در حال بارگذاری ...

نمایش «تمام ایمان» با استقبال بی‌نظیر شهروندان مواجه شد

نمایش «تمام ایمان» که در قالب آیین بازسازی واقعه غدیر، «حجه‌ الوداع» و جانشینی حضرت علی (ع) تولید شده بود با حضور بیش از ۲۵۰ هنرمند و بازیساز ، اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قشم،  سه شنبه پنجم تیرماه هم‌زمان با روز 18 ذی‌الحجه  مراسم باشکوه بازسازی واقعه غدیر، آخرین حضور رسول الله(ص) در سرزمین وحی «حجه‌ الوداع» و جانشینی حضرت علی (ع) از سوی حضرت محمد (ص)  برگرفته از اسناد معتبر تاریخی و روایی با حضور با شکوه مردم در قشم بازسازی و با زبان هنر در نمایش «تمام ایمان» اجرا شد.

این نمایش که به کارگردانی رضا گلستانی قشمی و نویسندگی ابوذر رحیمی شهواری؛ با حضور بیش از 250 هنرمند و عوامل اجرا شد با پشتیبانی نهادها و ادارت قشم از جمله دفتر امام جمعه شهرستان، سپاه و بسیج هنرمندان، شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم، سازمان منطقه آزاد قشم، بنیاد غدیر قشم، فرمانداری و گروه‌های فرهنگی ایثار و انصار قشم تولید شده‌است.

نمایش «تمام ایمان» (آئین باسازی واقعه غدیرخم)  اشاره ای دارد به غزوه خندق که در آن رخداد حضرت محمد (ص) درباره امیرالمومنین (ع) فرمودند: (تمام ایمان در برابر تمام کفر قرار گرفت).

زهرا دلارا، محدثه زارعی، نرگس صادقی بهمنی، علی زارعی، طاها حکمیان، محمد مهدی زارع شبتار، حامد ماهیگیر، امید زینل زاده، عادل گلستانی قشمی، امین حسن محمدی، حسن بقازاده، رضا جعفری، کمیل جعفری و ابوذر رحیمی شهواری ایفاگران اصلی نقش های این نمایش بودند و محمد حکمیان سرپرستی این گروه نمایشی را بر عهده داشت.




مطالب مرتبط

پیام تقدیر مسئول کانون بسیج هنرمندان قشم از شهردار و اعضای شورای شهر

پیام تقدیر مسئول کانون بسیج هنرمندان قشم از شهردار و اعضای شورای شهر

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قشم، رضا گلستانی قشمی مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان و مسئول تئاتر خیابانی قشم با تنظیم پیامی از اقدام شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قشم در خصوص آغاز به کار ساختن پلاتو نمایش قشم ...

|

با هنرمندی هنرمندان قشمی

یادواره شهدای خدمت، سرداران فتح خرمشهر و بیستمین سالگرد شهید مجید شبتاری برگزار شد
با هنرمندی هنرمندان قشمی

یادواره شهدای خدمت، سرداران فتح خرمشهر و بیستمین سالگرد شهید مجید شبتاری برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قشم، جمعه 4 خرداد 1403  یادواره شهدای خدمت، سرداران فتح خرمشهر و بیستمین سالگرد شهید مجید شبتاری برگزار شد. در این مراسم که با حضور  اسماعیل جهانگیری مدیر کل اداره ...

|

تمرین نمایش «شهربانو» آغاز شد

تمرین نمایش «شهربانو» آغاز شد

کمیل جعفری کارگردان و سرپرست گروه فجر قشم از تمرین و آماده سازی نمایش شهربانو به نویسندگی مجید کاظم زاده مژدهی خبر داد.

|

اولین جشنواره ملی آب و آوا در قشم برگزار شد

اولین جشنواره ملی آب و آوا در قشم برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قشم، جشنواره ملی آب و آوا روزهای ۵ و ۶ اسفند و هم‌زمان با نیمه شعبان با اجرای آیین‌های مختلف محلی از سراسر کشور در روستای سلخ جزیره قشم برگزار شد. 9 گروه نمایش از سراسر ...

|

نظرات کاربران