در حال بارگذاری ...

احداث ساختمان «پلاتو نمایش» قشم آغاز شد

 به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایرنا، کار احداث ساختمان «پلاتو نمایش» قشم امروز (یکشنبه) با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مسوولان محلی و هنرمندان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با پیش بینی ۸۰ میلیارد ریال هزینه مرحله اول توسط واحد فنی و عمرانی شهرداری در خیابان بسیج این شهر آغاز شد.

شهردار قشم در حاشیه آغاز عملیات عمرانی احداث این پلاتو نمایش گفت: این ساختمان با ۷۰۰ متر مربع زیر بنا در ۲ طبقه شامل ساختمان اداری - آموزشی، محل تمرین و برگزاری نمایش با ظرفیت ۱۵۰ نفر یکسال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

میرداد میردادی ادامه داد: توسعه فرهنگ و هنر بخشی از وظایف شهرداری ها است که به همین منظور ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در جزیره قشم نگین خلیج فارس مورد توجه ویژه قرار دارد.

روزگاری هنرمندان نمایش (تئاتر) در سالن های سنتی که مخاطبان تنها از یک زاویه دید با بازیگران ارتباط برقرار می کردند و از نور مناسب برخوردار نبودند، به روی صحنه می رفتند اما پیشرفت علم و افزایش مخاطبان این هنر دیرینه، اجرای حرفه ای و افزایش تاثیرگذاری آن را به سالن های تخصصی تئاتر با عنوان «پلاتو نمایش» گره زد.

به اعتقاد کارشناسان هنری، نمایش به عنوان دماسنج جامعه به چالش های مختلف اجتماعی حساسیت نشان می دهد و اهمیت وجود آن در جامعه به حدی است که تاثیرگذاری اش گاهی از سخنرانی های تربیتی بیشتر است زیرا از یک سو جوانان به هنرهای نمایشی گرایش دارند و از سوی دیگر تاثیرگذاری تئاتر با فراهم سازی زیرساخت ها افزایش می یابد.

سالن ها یا فضاهای ویژه تمرین نمایش را به اصطلاح پلاتو می گویند.

واژه پلاتو به طور تخصصی به محل فیلمبرداری که در آن انواع دکور قرار دارد و یک برنامه تلویزیونی در آن ضبط می شود، می گویند اما در حال حاضر در بین اهالی تئاتر پلاتو، در واقع همان اتاق یا سالن مناسب با دارا بودن شرایطی ویژه مانند داشتن کف پوش، سیستم صوتی و تهویه مناسب و همچنین آکوستیک بودن حداقلی فضا برای تمرین است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.




نظرات کاربران